Sterk zijn

Sterk zijn

Sterk zijn:

‘Sterk zijn’ en‘ hou je taai’, dit zijn woorden die regelmatig gebruikt worden wanneer het iets minder goed gaat of er dingen tegen zitten. Sterk zijn, dit kan heel moeilijk zijn.

 

Wanneer moet je sterk zijn en wanneer laat je juist je kwetsbaarheden zien?

 

Dit is een vraag die ik me zelf wel eens stel. Want je hoeft namelijk niet altijd sterk te zijn, bij sommige dingen mag je je laten helpen door anderen.

Zowel door professionals als door vrienden, familie en je omgeving. Ik heb me altijd sterk gehouden, tot er een moment kwam dat ik dit niet meer kon. Mijn lichaam en geest konden dit niet meer opbrengen. Ik moest stil staan bij mezelf en hier de tijd en ruimte voor nemen. Vanaf dit moment heb ik geleerd wat het laten zien van je kwetsbaarheden met jou en je leven doet. Het is zoveel mooier, intenser en gelukkiger geworden.

Ik kan nu optimaal genieten van dingen en blij zijn met Volle Kracht!

 

Durven

 

Het durven laten zien van deze kanten van jezelf zorgt ervoor dat anderen dit ook naar jou toe durven te laten zien. Hierdoor zie je de zachte kanten van jezelf en van de ander. Dus misschien is het wel zo dat , wanneer je ‘sterk zijn ’ kan vertalen in ‘zacht zijn’ en hier sterk in wordt je veel meer bereikten ook jij meer uit je leven kan halen!

Reactie schrijven

Commentaren: 0