Wiebelen

Wiebelen

Ken je dat, dat je je de éne dag supergoed, sterk en blij

voelt en de andere dag jezelf vreselijk voelt?

Dat je de éne dag het gevoel hebt dat je alles kan en je de volgende dag denkt niets te kunnen?

En dat je niet weet wanneer die goede en slechte dagen zijn?

Hier wil ik graag wat over vertellen, ik heb hier de afgelopen jaren veel ervaring mee opgedaan, wat ik graag met jullie wil delen.

Wiebelen:

 

 

YES of PFFF

 

Wanneer ik ’s ochtends op sta voel ik het al, dan denk ik

YES!!!!!ik voel me blij! Het is een fijne dag!

Of ....….Pfffff wanneer is deze dag voorbij, wat moet ik allemaal doen vandaag en hoe overleef ik dit?

 

Accepteren

 

Door te accepteren dat er "wiebelige dagen" zijn kan ik het ook makkelijker loslaten.

Je kan je gewoonweg niet elke dag super blij voelen.

En ja, iedereen heeft wel eens een rotdag, deze gaan altijd weer voorbij. Volgens mij is het de kunst om voor ogen te houden dat wanneer je een slechte of nare dag hebt, te bedenken dat het de volgende dag weer leuk en fijn kan zijn.

Op een slechte dag is het dan handig om niet teveel van jezelf te verwachten, maak het jezelf zo comfortabel mogelijk.

Straf jezelf niet met negatieve gedachten zoals "zie je wel het lukt niet", dit helpt je niet en zorgt ervoor dat je alleen maar verder in die negatieve cirkel gaat.

Blijf gewoon de dingen doen die je altijd doet, hou je structuur en ritme aan zodat je niet ineens juist veel meer ruimte krijgt om stil te staan bij het‘naar’ voelen.

 

Wees lief voor jezelf

 

Het is een term die ik vaak gehoord heb en nú pas weet

wat dat inhoudt.

Door in de eerste plaats te accepteren dat er wiebelige dagen zijn. En door te beseffen dat je ook deze dagen aan kan.

Door je rot te mógen voelen, door dit er te laten zijn. Je kan niet altijd alles goed doen, en niet alles lukt altijd. Zeker op slechte dagen wanneer je het gevoel hebt dat niks lijkt te lukken of alles groot en negatief lijkt.

 

Dankbaar

 

Ik ben nu zelfs dankbaar voor de minder goede dagen. Het

klinkt raar maar het is zó waar.

Doordat ik een zware intensieve periode in mijn leven heb gehad en “wiebelige dagen“ heb, kan ik extra genieten van alle mooie en fijne dagen! Wat ik vroeger als normaal kon beschouwen, zie ik dat nu als puur geluk! Ik geniet van alles om me heen en voel me mega blij!!Ik geniet van de fijne lieve mensen om me heen! Van de vogeltjes die fluiten, van de kopjes die mijn kat aan me geeft. Van de schone frisse lucht buiten, van het feit dat ik mag leven! Dat al deze mooie

dingen er altijd zijn, alleen dat ik het niet altijd zie.

 

Je kunt het nu even niet zien

 

Maar het is er wel. Dus ook wanneer je een nare dag hebt, bedenk dan dat al jóuw mooie dingen er ook zijn, alleen dat jij ze even niet kan zien. Dit maakt het verdraagzamer

en helpt je misschien wel om makkelijker een slechte dag te accepteren.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Tessa bonhof (woensdag, 12 oktober 2016 13:58)

    Mooi geschreven lieve Anna! Je bent prachtig, precies zoals je bent. Met yes dagen en pfff dagen

  • #2

    Coby Bergkamp (donderdag, 13 oktober 2016 14:57)

    Treffend en herkenbaar onder woorden gebracht lieve An. Denken en voelen met elkaar verbonden.