Dromen of doen?

Dromen of doen?

Dromen over je leven, over je toekomst, over wat je nou ècht graag zou willen doen, of zijn, en vooral met wié je wilt zijn.

Dit zijn dingen die je jezelf wel eens af kan vragen.

Iedereen droomt wel eens over hoe mooi het kan zijn ‘als dit’ of ‘als dat’.

Juist door te dromen geef je koers aan je eigen leven, en bepaal jij de richting die je op wilt gaan. Door groot te dromen creëer je als het ware je eigen moodboard voor de invulling van je leven. Wanneer je dit voor ogen houdt zal het makkelijker zijn dicht bij jezelf te blijven en zelf de regie over je leven te krijgen of te houden.

Want dat is zó belangrijk om jezelf goed te blijven voelen, ‘nee’ durven zeggen en de baas over je eigen agenda te blijven.

 

 

 

Realistisch

 

Wel is het natuurlijk belangrijk om realistisch te blijven. Dromen over een schip met geld winnen is leuk, maar hoe groot is die kans?...... Precies……..Daar heb je weinig invloed op. Dromen en wensen over dingen die dichtbij je staan en waar je zelf invloed op hebt dat zijn de dromen die ik bedoel!

 

Actie

 

Door te dromen blijf je in jezelf geloven. Droom jij bijvoorbeeld over een andere baan,een studie volgen, een lieve partner, verhuizen of meer tijd voor jezelf? Blijf dan niet dromen maar onderneem actie. JIJ kan je eigen leven veranderen en bepalen. Want wanneer jij het jezelf gunt deze dromen en wensen te blijven hebben, zal het op den duur ook steeds makkelijker zijn om plaats voor jezelf te maken. Je zult leren meer naar jezelf te gaan luisteren.  Misschien zelfs wel om actie te gaan ondernemen om deze wensen uit te laten komen. Te gaan staan voor wat jij nou eigenlijk ècht wilt en de ‘als ditjes ' en ‘als datjes' weg te laten.

 

Zijn dromen bedrog?

 

Ik had nooit durven dromen dat ik zou staan waar ik nu sta. Toch is het me gelukt. En het mooie is dat ik het allemaal zelf heb gedaan! Dat voelt zo goed kan ik je vertellen.
Ik heb zelf keuzes gemaakt en heb ervoor gekozen naar mijn wensen en dromen te luisteren en hiernaar te gaan handelen.

En kijk waar ik nu sta,ik heb zoveel lieve mensen om me heen en ben zelfs soms een beetje trots op mezelf.

Dus dromen zijn toch niet altijd bedrog;)

 

 

 

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Tessa (zondag, 16 oktober 2016 14:15)

    Moooooi Annie en geschreven vol positiviteit!

  • #2

    Tamara (zondag, 16 oktober 2016 14:46)

    Mooi en inspirerend An!

  • #3

    Coby Bergkamp (zondag, 16 oktober 2016 15:08)

    Treffend geschreven lieve dochter. JE laat precies zien en legt uit dat dromen niet altijd luchtkastelen blijven en ook functioneel zijn. DAnk je wel.