Stil staan

Stil Staan

Hoe vaak nemen we eigenlijk de tijd om STIL te staan?.....
Juist ja, veel te weinig.

Door stil te staan kan je pas goed zien wat er allemaal om je heen gebeurt en

wat er voor moois is.

Eigenlijk is het mindfull wandelen. Je wordt je bewust doordat je hier de tijd

en stilte voor neemt.Door die rust maak je ruimte voor nieuwe dingen, zo komen er bij mij vaak ineens creatieve ideeën of plannen op van dingen die ik allemaal wil gaan doen.
Wat kan het jou opleveren?..........

 

 

Ik heb echt STIL leren staan door mijn hondje Pien.

Wanneer ik wandel met haar moet er natuurlijk overal gesnuffeld en gekeken worden. Nou kan ik denken: ‘schiet eens op, ik moet nog van alles doen’. Maar door andersom te denken en door om me heen te kijken wanneer ze snuffelt zie ik zoveel moois. De kleine dingen zijn het die me blij maken. De kikkers die ik hoor kwaken in de sloot, de vogeltjes

die fluiten, de ooievaars in het weiland, de bloemetjes in de berm, de zon op mijn gezicht, een glimlach van een buurkindje wat langs komt fietsen of juist de

stilte van de natuur. Er is zoveel moois te zien en te horen. Elke keer denk ik dan, zo dat heb ik weer in “the pocket”. En vrolijk wandel ik dan verder.

Dan kijk ik naar Pien en bedank haar voor deze mooie ervaring.

 

Zo zie je maar dat stil staan zeker niet vervelend hoeft te zijn. Het is maar hoe je het beleeft en wat je doet met je ‘wachttijd’.
Wanneer je echt om je heen kijkt zal je merken dat er zoveel meer dingen gebeuren en zijn dan wanneer je maar door raast. Je kunt het overal toepassen, in wachtkamers, in de file,

op je werk....

Probeer het ook maar eens en kijk wat het jou brengt.

 

Liefs Anna

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Irma (donderdag, 29 juni 2017 08:48)

    Goed geschreven...een fijn gevoel...tijdens het lezen en na het lezen...een fijn gevoel...

  • #2

    Coby Bergkamp (zaterdag, 01 juli 2017 06:50)

    Mooi geschreven en concreet gemaakt lieve dochter, ik heb deze ervaring niet met een hond; voor mij wel herkenbaar en toe te passen in andere situaties van wachten: met of in de buurt van kinderen, mensen met een ander leeftempo en b.v de veerboot naar Vlieland:)
    Fijn om te lezen dat je geniet van het "NU"